9 Aralık 2011 Cuma

Kuzey çok su içerse, kardeşler aynı odada yatarlarsa ne olur???

Son bir haftadır evimizde daha doğrusu Defne'nin odasında şenlik var... Çünkü Kuzey de bir süreliğine o odaya taşındı... :)

Bu da nerden çıktı demeyin.. Biliyorsunuz Valia bizimle beraber Defne'nin odasında kalıyor normalde. Kuzey de hala bizim odamızda.. Malum Rus evleri küçük, fiyatlar yüksek... neyse Valia klasik giriş çıkışlarından birini yapmak üzere Moldova'ya gitti. Ben de iki çocukla başedemeyeceğimi anlayıp annemden yardım istedim.  Annecim de kalktı geldi sağolsun 3 hafta birlikte çocuk baktık....Normalde bakılır elbette bakılmaz mı fakat herşey üst üste geldi.. Ama en önemlisi Kuzey'in uyku düzeni biranda bozuluvermesiydi. Yani ben de disiplinliyimdir bu konuda ama olan oldu ve Kuzey bir şekilde gece su içmeye başladı. Ama nasıl bir su içme durumu anlatamam size. Yatmadan evvel 1 biberon süt içen oğlum üzerine da kavga kıyamet 1,5 biberon da su içmeye bailadı.Vermezsen yandın ağlama kıyamet sormayın... Gece bozulca da her yarım saatte bir uyanıp su istedi.. Bazen verdim bazen uyutmaya çalıştım ama tüm 3 hafta böyle geçti gibi oldu. Tabii yatmadan evvel içtiklerine ilaveten gece boyunca da 1-2 biberon su içen bebeğin gece boyunca kaç kez bezinin değiştiğini tahmin edin bakalım... Ortalama 6 kez... Bir kere de tum tulumlar değişiyordu genelde çünkü her tarafı çiş oluyordu...Tabii uyku kalırmı bende kalmaz.. Sinr kalır mı kalmaz.. Üstelik bu bebek gündüzleri de sadece 1 saat uyursa işte o zaman fena... Annenin uyuyacak dinlenecek zamanı kalmaz..Aynen öyle oldu.. Neyse sonunda Valia geldi, ben de gece uyumasam bile gündüzleri uyuyabileceğimi anlayınca başladım su vermeme eğitimine.. Sonuçta bana göre herşey bir alışkanlık... Bu da... ben alıştırdım ve sonuçta içmemeye de alıştırabilirim diye düşündüm..
Başladık gece su vermemeye.. Ama tabii bu sefer de uyumuyor saatlerce ağlama bağrışma. Ehh bir de evde malum Defne var.. O da sadece beni istiyor derken benim pilim bitti. Bu arada 2 kg kadar da vermişim işin iyi tarafı...

Valia baktı ki, ben de sinir kalmadı, kendi iyiliği açısından bu eğitimi ele aldı... ve Kuzey'in karyolasını Defne ile paylaştıkları odaya taşıdı...Bir odada 3 kişi.. Koğuş misali... Şimdi durum şöyle.. Akşam 20 gibi yatağa yatıyoruz. ben Defneye kitap okuyorum sonra o bana aynı kitabı anlatıyor. Bu esnada Kuzey sütünü içiyor Valia ile beraber. ve süt bitip kitap da bitince ışıklar kapanıyor... Valia Kuzey'in yatağının yanında su vermiyor elini tutuyor, ayağa kalkmaya çabalayan Kuzey'i yatırıyor, ben de Defne'ye 'cici' yapmakla meşgulüm. Sonunda Kuzey sızar ben de Defne'yi öpüp odadan çıkarım.. Saat 20.30 falan... Tabii herşey bitti mi hayır tam tersine daha yeni başlıyor.. Çünkü Defne'nin birinci hedefi uyuyan Kuzey'i uyandırmak. Allahım o ne öksürük krizleridir.. Kızsam  kızamıyorum çocuk boğmaca olmuş gibi öksürüyor.. birdenbire... Üçüncü öksürükde Kuzey uyanıyor... hadiii ona gidiliyor. Defne sessiz bu arada, öksürük bıçak gibi kesilmiş durumda. Tam Kuzey susuyor, tam dalacak Defne başlıyor şarkı söylemeye... Kuzey uyanıyor. Kuzey uyuyor, Defne susuyor yataktan kalkıyor nedense yere düşüyor 'ayağım takıldı anne ben ne yapayım!' diyor... Sonunda 21.15 gibi Defne bayılıyor. Ama ne bayılma.... Kollar yataktan sarkmış, kafa tam ters yere konmuş yani komedi durum... Gece ise Kuzey için yeni başlıyor çünkü O kurulmuş bir saat misali 00.00'da uyanıyor... Neyse bundan sonraki ağlamaları hem Defneyi uyandırmıyor allahtan hem de Valia'nın odasının sınırlarında olduğundan ve Valia da yatmış olduğundan beni aşıyor durum...

Son günlerimiz böyle işte.... Sonunda Kuzey Valia'nın geceden sabaha kadarki performansının sonucunda sadece 3 kere uyanıp, 1 kere bez değiştirilecek duruma geldi... Ama bu gece bizim odaya geri taşınıyor, akşam Valia yok çünkü... Bakalım bu gece annenin yanındaki durum ne olacak, heyecanla bekliyoruz... Valia sıkı sıkı tembih ediyor bana 'sakın fazla su vermeyinnnnnnnn' diye... !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder