29 Haziran 2011 Çarşamba

Senede sadece 1 kez doğumgünü olur... Ne yazık ki...

Geçenlerde şöyle bir konuşma geçti kızımla aramda:
-Defnecimmmm birkaç gün sonra annenin doğumgünü olacak
Bir çığlık bir bağırma...
- Hayııırrrrrrr, benimmmm doğumgünüm, senin değil...
-Bebeğim senin doğumgününe daha çok var ama onu Datca'da kutlayacağız. Once benimki...
- Hayııırrrrrr benim, tüm doğumgünleri benim, ben pasta üfliycem, sen değil...

Ve böyle sürüp giden bir ağlama ve kapris durumlarından sonra kızım sakinleşip yanıma geldi ve
-Annecimmm sen üflerken ben de üfliyebilir miyim pastayı ???? :)

******
Aradan birkaç gün geçti.. Dün benim doğumgünümdü....

Sabah kreşe gitmek üzere uyandım. Ev sessiz, genelde pek alışılmadık bir durum... Oğlum bile uyanık ama ağlamadan gülücükler atıyor yatağında..Kızımın odasına gittim, kızım sandalyesinde oturmuş Sveta saçlarini örüyor. Bu da alışılmadık bir durum çünkü genelde benden başkasına pek saç toplatmaz ve de her seferinde öyle olmasın böyle olsun diye tutturur... Sonra beni gördüüü 'annneeee sana bir süprizim var' dedi... Saçının bitmesini bekledi (bu da inanılır gibi değil )sonra masasından bir resim kağıdı getirdi... Bana yaptığı resmi hediye etti ve iyi ki doğdum dedi (Aslında bunu önce Rusca söyledi sonra Türkçe söyledi ) Ve beni öptü...

Sonra da 'ne zaman pasta üfliycez' diye sordu....

Kızımı kreşe bıraktım, bezleri ve maması tükenen minik oğluma mama ve bez alıp eve geldim.

Kendi başıma bilgisayarın başında oturmuş gelen doğumgünü mesajlarını okurken kapı çaldı... Aşağıdan süüüüppprrriiiizzzz diye bir ses... Burada bana süpriz yapabilecek çok fazla insan yok tabii.. Olsa olsa iki kişi var , ehh onlar da aşağıdalar işte...

Birlikte yenen yemek, üflenen mum ve sohbet... Çok keyifliydi...



Ilk pastam...

Onlar gittikten sonra, kızım için bir minik puding pastası yaptım, kreşten erken alıp beraber mum üfleyelim diye... Çok mutlu oldu... Beraber minik homemade pudıng pastamızdaki 3 mumu üfledik ve hepberaber bir güzel pastayı yedik... PAsta bitti... Bu o ana kadar ki ikinci pastam... Rejim yok bugün... Bugün ben doğdum...



Bu ikinci pastaaammmmm....


Bu akşam eşim şehir dışında. Ben de 8. kattaki Fransız arkadaşıma davetliydim.. tamamen tesadüfen. Doğumgünüm olduğunu bilmiyor. Onun da eşi şehir dışında olunca çocukları yatırıp şarap keyfi yapalım dedi... Şahane... Ben de şarapla en güzel hangi tatlı gidebilir gibi düşünüp bir çeşit 'panna Kotta' hazırladım. Bir çeşit diyorummmm, aslında Panna Kotta ile sakızlı muhallebe arası birşey oldu... Doğumgünü mumlarımı da aldım ve saat 21'de ona gittim

Birseyler yedik, sohbet ettik.


Ufak tefek atistirmaliklar ve tabii beyaz sarap...
Ben günün son pastasını üfledim... Bir günde 3 pasta...



Bugunun sonuncu pastasi...
Yari panna kotta yari damla sakizli muhallebi.. :)
Sanırım yıllardır bu kadar çok pastam olmamıştı... Eskiden doğumgünüm yaza geldiği için hem Istanbuldaki arkadaşlarımla doğumgünümü kutlardım biraz daha erken bir tarihte sonra da zamanında yazlıkta kutlardım.. Bir de aileyle kutlardım... Çocuklar sever kutlamayı, kutlanmayı... Ben de tam öyle oldum bu sene, 3 ayrı pasta... (Kimbirlir Cumartesi 4.pasta da gelebilir...)

Keşke doğumgünleri daha sık olsa... :)
Devamı da Cumartesi gelecek...

Evet ne yazık ki doğumgünleri senede bir kere oluyor sadece...


Rusyanın en populer çocuk şarkılarından biri... Bu versıyonu 1972 yılında kaydedilmiş. Benim de en sevdiklerimden biri... 'Doğumgünü sadece senede bir kez olur'....

2 yorum:

  1. Nice nice senelere babasının bebişi:)) Afiyet şeker olsun, hız kesme, götür pastaları.

    YanıtlaSil
  2. Çok şeker yazmışsın.. şarkıya da başıldım. bu rusça beni çok etkiliyor yaa.. özellikle şarkılarda.. :)
    neyse yeniden doğumgünün kutlu olsun ( bak üçüncü kez kutladım)

    YanıtlaSil