28 Ekim 2011 Cuma

Moskovada Kış...

Malum burası soguk memleket... Ama burada hava -30 derece bile olsa genelde herkes sokaktadır. Abarttığımı düşünmeyin, size en basit örneği kreşten verebilirim. Kreşte hava sıcaklığı -20 olana kadar günde 2 sefer çocuklar dışarıya oynamaya çıkarlar. Bahsettiğimiz çocuklar 3-4 yaşlarındalar bu arada... Ama ah o kıyafetler yok mu... muhteşem tabii...Rengarenk 'kombinezon' denilen tulumlar, ince görünümlü ama -30a kadar sıcak tutan montlar ve tabii kar ayakkabıları... Sadece gözü açıkta bırakan kar maskeleri... Çocuklar birer astronot şeklinde bir o yana bir bu yana koştururlar...

Şimdilik daha kışın başındayız.. Hava sıcaklığı bu aralar 4-6 derece civarında. Yani daha çok kalın giyinmeye başlamadık. Henüz 'ilk kar' yağmadı.. Ama bekliyoruz.. Yakın dediler... Moskovanın bembeyaz halini görmeyi özledim. Çocukların kızakla kaymalarını, Kızılmeydanda kurulan buz pateni pistinde paten kaymayı, buz tutmuş yollarda çivili lastiklerle takur tukur gitmeyi özledim... Ama çok değil bir aya kalmadan bu özlemini çektiğim şeylerin büyük bir kısmıyla karşılaşacağım sanırım...

Neyse bu kadar kış konulu bir yazıya nerden geldim ki... ben sadece minik oğluşumun bugün parka çıkarkenki fotoğrafını buraya ekliyecektim... Zavallım o kadar kalın giydirmişiz ki bugün, çocukcağız resmen kıpırdıyamıyordu.. Parka gittiği şekilde geri geldi...

1 yorum: